Poznaj SXO: Efektywne połączenie SEO i UX

Pozwól, że zabierzemy Cię na zupełnie inny poziom pozycjonowania. Przedstawiamy SXO, skuteczne połączenie tradycyjnego SEO oraz najlepszych praktyk ze środowiska user experience.

Oferta SXO
Dowiedz się

Na czym polega SXO?

Model SXO standardowo ma za zadanie zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce, aczkolwiek jego głównym priorytetem jest poprawa jej użyteczności. Użytkownik powinien znaleźć w wynikach wyszukiwania dokładnie to, czego szukał, błyskawicznie załadować stronę i nie mieć żadnych problemów z poruszaniem się po niej.

Celem działań UX'owych jest pozyskanie wartościowego ruchu na stronę, czyli klientów, którzy zrealizują określone cele biznesowe marki. W tym przypadku może to być zrobienie zakupów w Twoim sklepie internetowym, nawiązanie kontaktu czy też wzięcie udziału w przygotowanej przez Ciebie ankiecie.

5 głównych zalet modelu SXO:

Trochę o UX

Co należy rozumieć przez użyteczność

User experience (skrót UX) to całokształt wrażeń, jakich doświadcza użytkownik podczas korzystania z Twojego serwisu. Za dostarczenie najlepszych odczuć mających wpływ na sprzedaż oraz sposób postrzegania Twojej witryny przez odwiedzających ją użytkowników odpowiada wiele czynników, w tym również te, które na pierwszy rzut oka wydają się najmniej istotne.

Przy pozycjonowaniu w modelu SXO zwracamy szczególną uwagę na:

Aby działania UXSEO miały jakikolwiek sens, w pierwszej kolejności należy sobie odpowiedzieć na następujące pytania: W jakim celu użytkownik wejdzie na moją stronę? Co na niej znajdzie? Jak może się po niej poruszać? Oraz czy jest to dla niego wystarczająco czytelne i oczywiste?
Czasy, w których ludzie używali jedynie komputerów do przeglądania Internetu, nieustannie minęły. Dziś ponad 65% ruchu organicznego pochodzi z urządzeń mobilnych, dlatego tak ważne jest, aby Twoja witryna była w pełni przystosowana do smartfonów i tabletów.
Intuicyjna, pozwalająca dotrzeć do każdego zakątka serwisu nawigacja to podstawa UX. I choć sprawa wydaje się oczywista, to bardzo wiele web developerów ogranicza się jedynie do stworzenia prostego menu z kilkoma ogólnymi zakładkami. W rezultacie użytkownik zainteresowany Twoją ofertą zmuszany jest do przejścia przez kilka, a nawet kilkanaście podstron serwisu, by finalnie móc dotrzeć do wybranej zawartości. Powstaje więc duże prawdopodobieństwo, iż zniesmaczony tym faktem użytkownik zrezygnuje z dalszej eksploracji strony. Założeniem SXO jest eliminacja także tego problemu poprzez dodanie nowych funkcjonalności do strony, ułatwiających nawigację i umożliwiających ekspresowe przemieszczanie się pomiędzy podstronami.
Nie ma chyba nic bardziej irytującego niż wolno działająca strona. Długi czas wczytywania się treści oraz skryptów może wprawić w zniecierpliwienie, które finalnie zakończy się opuszczeniem witryny przez potencjalnego Klienta. Wdrażając więc SXO w życie, duży nacisk kładziemy między innymi na prędkość wczytywania się podstron. Jest to jeden z kilku głównych czynników rankingowych branych pod uwagę przez roboty Google’a podczas wyliczania pozycji dla strony. W związku z tym nie możemy przejść obok tego punktu zupełnie obojętnie.
Ogromny wpływ na podejmowane przez użytkowników decyzje ma również sam wygląd strony internetowej. Szablon z przejrzystą architekturą treści, ciekawą grafiką oraz przyjemnymi dla oka animacjami z większym prawdopodobieństwem zachęci użytkownika do wykonania zdefiniowanych przez Ciebie czynności niż nieczytelna i przestarzała wizualnie witryna. Oczywiście należy uważać, by nie przedobrzyć. W przeciwnym wypadku efekty mogą być odwrotne do zamierzonych.
Co obejmuje SXO
Czym jest UX

Ile kosztuje SXO? Ceny na rok 2021

Finalny koszt usługi SXO (Search Experience Optimization) zależny jest od wielu czynników, w tym od rodzaju pozycjonowanej strony oraz jej stanu technicznego. Windowanie prostych stron firmowych i wizytówek to zwykle wydatek rzędu 1500 zł miesięcznie, z kolei cena abonamentu SXO dla sklepów internetowych oraz obszernych portali wynosi średnio 3000 zł brutto.