Audyt SEO: Sprawdzimy kondycj臋 Twojej strony internetowej

Przed rozpocz臋ciem biegu po podium wynik贸w organicznych zawsze nale偶y si臋 odpowiednio przygotowa膰. W tym przypadku to w艂a艣nie audyt SEO odpowiedzialny jest za zbadanie kondycji Twojej strony internetowej oraz przygotowanie optymalnego planu, kt贸ry pozwoli Ci prze艣cign膮膰 konkurencj臋 w nadchodz膮cym maratonie.

Audyt SEO strony internetowej
Troch臋 teorii...

Jaki jest cel audytu?

Kompleksowy audyt strony internetowej ma za zadanie wskaza膰 wszystkie b艂臋dy i niedoci膮gni臋cia techniczne, kt贸re zak艂贸caj膮 proces jej prawid艂owego pozycjonowania. Dane wygenerowane przez audyt zawieraj膮 tak偶e szczeg贸艂owe informacje odno艣nie aktualnego poziomu widoczno艣ci witryny w sieci oraz spis potencjalnych ulepsze艅, dzi臋ki kt贸rym Tw贸j serwis nabierze wi臋kszej warto艣ci zar贸wno dla u偶ytkownik贸w, jak i robot贸w indeksuj膮cych Google.


Dla kogo jest analiza strony internetowej?

Skrupulatny audyt SEO kierowany jest w g艂贸wnej mierze do w艂a艣cicieli stron oraz sklep贸w internetowych, chc膮cych uzyska膰 niezb臋dne informacje o stanie technicznym swojego serwisu oraz jego widoczno艣ci w sieci. Szczeg贸艂owa analiza rozwieje wszelkie w膮tpliwo艣ci, dlaczego Twoja strona nie figuruje zbyt wysoko w rankingu wyszukiwarki lub jej pozycja drastycznie spad艂a. Z audytu powinni te偶 skorzysta膰 programi艣ci i web developerzy w celu sprawdzenia, czy finalna wersja przygotowanego przez nich produktu mo偶e zosta膰 przekazana klientowi do dalszego u偶ytku.

Dlaczego warto wykona膰 audyt strony WWW?

W skr贸cie m贸wi膮c, zaoszcz臋dzisz czas i pieni膮dze. Fakt, za profesjonalny audyt SEO trzeba niestety zap艂aci膰, aczkolwiek jest to bez por贸wnania ta艅sze i lepsze rozwi膮zanie, ni偶 chaotyczne strategie pozycjonowania czy marnowanie pieni臋dzy na tak zwan膮 metod臋 pr贸b i b艂臋d贸w. Odpowiednio przeprowadzony audyt pozwala w zaledwie kilka dni zbada膰 ka偶dy aspekt techniczny strony, tworz膮c wst臋pny zarys dla dalszych dzia艂a艅 SEO.

Oferta

Co obejmuje nasz audyt SEO?

No dobrze analiza strony internetowej, ale jakich konkretnie element贸w? Przedstawimy list臋 wszystkich najistotniejszych parametr贸w badanych przez nas w ramach audytu pozycjonowania.

Ma艂o kto zdaje sobie z tego spraw臋,聽 ale znaczniki meta maj膮 ogromny wp艂yw na pozycj臋 strony w wyszukiwarce. Dobrze zoptymalizowane metadane maj膮 za zadanie poinformowa膰 u偶ytkownik贸w oraz roboty indeksuj膮ce Google, co znajduje si臋 na stronie. Warto wi臋c zadba膰, by by艂y one naturalne i przejrzyste, a tak偶e zawiera艂y s艂owa kluczowe. Oczywi艣cie nie nale偶y ich upycha膰 na si艂臋, przyk艂adowo po przecinkach. Google nie pochwala tego typu praktyk i nak艂ada kary na strony, kt贸re z nich korzystaj膮. Na tym etapie sprawdzamy mi臋dzy innymi takie parametry jak d艂ugo艣膰, unikalno艣膰 oraz prawid艂owe nasycenie frazami kluczowymi.
Bardzo cz臋sto spotykamy si臋 z witrynami, gdzie przez niedopatrzenie lub po prostu lenistwo programist贸w na podstronach danego serwisu znajduj膮 si臋 te same tre艣ci. Przyk艂adowo powtarzaj膮ce si臋 opisy oraz zdj臋cia. Google (naszym zdaniem) s艂usznie traktuje tego typu strony jako spam, nak艂adaj膮c odpowiednie filtry uniemo偶liwiaj膮ce uzyskanie topowych pozycji w wynikach wyszukiwania. Przeprowadzaj膮c audyt SEO, badamy tak偶e witryn臋 pod k膮tem duplikat贸w.
Obszerny content to podstawa przy pozycjonowaniu strony. Im wi臋cej wyczerpuj膮cych dany temat tre艣ci, tym lepiej. Niestety ilo艣膰 rzadko kiedy idzie w parze z jako艣ci膮, a to niedobrze, bardzo niedobrze. Wykonuj膮c analiz臋 strony www, bierzemy pod uwag臋 prawid艂owe nasycenie tekstu frazami kluczowymi, d艂ugo艣膰 akapit贸w, ortografi臋 i stylistyk臋, a tak偶e spos贸b implementacji tre艣ci na stronie.
Dobra grafika wyra偶a wi臋cej ni偶 tysi膮c s艂贸w pod warunkiem, 偶e jest w艂a艣ciwie zoptymalizowana. Podczas wykonywania audytu weryfikujemy atrybuty title, alt, nazw臋 pliku oraz jego rozmiar. Zbyt du偶a waga obrazu mo偶e zauwa偶alnie spowolni膰 dzia艂anie strony, a co za tym idzie zaszkodzi膰 jej pozycjonowaniu.
Jedna z pierwszych, a zarazem kluczowych czynno艣ci, kt贸re wykonujemy podczas audytu. Na tym etapie sprawdzamy, czy strona zosta艂a poprawnie zindeksowana. Analizujemy, ile podstron jest ju偶 zapisanych w indeksie oraz czy roboty wyszukiwarki nie maj膮 problemu z poruszaniem si臋 pomi臋dzy nimi.
Skrypty wyszukiwarek powinny mie膰 pe艂en dost臋p do wszystkich istotnych tre艣ci na stronie. W przeciwnym razie niekt贸re z podstron mog膮 nie zosta膰 zindeksowane lub zosta膰 dodane do indeksu z b艂臋dami. W ramach audytu SEO bierzemy tak偶e pod lup臋 plik robots.txt, kt贸ry jest odpowiedzialny za przyznanie b膮d藕 odmow臋 dost臋pu algorytmom wyszukiwarek dla poszczeg贸lnych segment贸w strony.
Responsywna, w pe艂ni przystosowana do urz膮dze艅 mobilnych strona internetowa to wym贸g obecnych czas贸w. I cho膰 nawet gotowe szablony pozwalaj膮 z automatu tworzy膰 witryny internetowe dla komputer贸w i smartfon贸w jednocze艣nie, to w sieci nadal mo偶na znale藕膰 prawdziwe 鈥瀙ere艂ki鈥, kt贸re nie posiadaj膮 nawet poprawnie funkcjonuj膮cej wersji desktopowej. Analizuj膮c Twoj膮 stron臋, sprawdzimy jej responsywno艣膰, skalowalno艣膰 layoutu graficznego oraz wszelkich modu艂贸w i dodatk贸w odpowiedzialnych za jej renderowanie.
Zar贸wno Klienci, jak i algorytmy wyszukiwarek nie przepadaj膮 za wolno dzia艂aj膮cymi stronami, w przypadku kt贸rych d艂ugi czas 艂adowania mo偶e wprawi膰 w zniecierpliwienie. Nie trac膮c cennego czasu, uruchamiamy niezb臋dne narz臋dzia i badamy przyczyny op贸藕nie艅 w wy艣wietlaniu si臋 poszczeg贸lnych element贸w strony. Jednym z tego typu narz臋dzi jest Google PageSpeed Insights, kt贸re stanowi nieocenione wsparcie przy tak wa偶nej czynno艣ci, jak optymalizacja strony internetowej.
Sprawdzamy linkowanie wewn臋trzne, zewn臋trzne, a tak偶e profil oraz jako艣膰 odno艣nik贸w kieruj膮cych do Twojej strony internetowej. Dzi臋ki temu wiemy, jak wzmocni膰 linkowanie w obr臋bie samej witryny, jak i wdro偶y膰 optymalny plan link buildingu.
G艂贸wny pow贸d, dla kt贸rego wi臋kszo艣膰 naszych Klient贸w decyduje si臋 na przeprowadzenie analizy strony www, czyli ocena widoczno艣ci. W oparciu o profesjonalne narz臋dzia analityczne sprawdzimy pozycje Twojego serwisu na wybrane s艂owa kluczowe, jednocze艣nie poszukuj膮c nowych, mniej konkurencyjnych fraz mo偶liwych do wykorzystania.
Wcze艣niejsza analiza konkurencji zdecydowanie u艂atwi ca艂y proces pozycjonowania. Wykorzystuj膮c wypracowane przez lata nawyki oraz profesjonalne narz臋dzia analityczne przeprowadzamy szczeg贸艂owy Research. Sprawdzamy wybrane przez konkurencj臋 s艂owa kluczowe, badamy s艂abe i mocne strony serwisu oraz jako艣膰 tre艣ci w nim zawartych. Pami臋taj! To, czego nie wykorzysta艂a dotychczas konkurencja, mo偶e by膰 Twoj膮 przewag膮.
Nareszcie strona zosta艂a sprawdzona! Czas na raport. Poza list膮 b艂臋d贸w, brak贸w oraz ocen膮 techniczn膮 wszelkich element贸w strony, otrzymasz tak偶e cenne wskaz贸wki, kt贸re pomog膮 Ci w poprawie u偶yteczno艣ci Twojego serwisu.
Analiza strony pod Google
Audyt widoczno艣ci w sieci
Odpowiedni moment

Kiedy wykona膰 audyt strony internetowej?

Rzeczowy audyt SEO strony internetowej mo偶esz wykona膰, kiedy tylko zechcesz. Z do艣wiadczenia natomiast wiemy, i偶 ma on najwi臋kszy sens w nast臋puj膮cych okoliczno艣ciach:

Przed rozpocz臋ciem pozycjonowania

Analiza strony pod k膮tem zalece艅 Google to obowi膮zkowy element ka偶dej prowadzonej przez nas kampanii pozycjonowania. To w艂a艣nie ona stanowi solidny fundament, na kt贸rym budujemy popularno艣膰 oraz pozycj臋 serwisu naszego Klienta w sieci.

Publikacja nowej lub przebudowa istniej膮cej ju偶 witryny

Pierwszy projekt strony firmowej? A mo偶e lifting ju偶 istniej膮cej? W obu przypadkach warto przeprowadzi膰 szczeg贸艂owy audyt SEO, aby ju偶 na starcie wdro偶y膰 wszystkie niezb臋dne poprawki i uzyska膰 wysokie noty w ocenie robot贸w sieciowych Google.

Ograniczona widoczno艣膰 strony w wyszukiwarce

Je艣li w ostatnim czasie kontakt ze strony klient贸w lub sama sprzeda偶 zauwa偶alnie zmala艂y, a po wpisaniu konkretnych s艂贸w kluczowych do przegl膮darki Twoja witryna ukazuje si臋 gdzie艣 w otch艂ani wynik贸w Google, to ewidentnie co艣 musia艂o si臋 sta膰. Z odsiecz膮 znowu przychodzi audyt SEO, dzi臋ki kt贸remu dowiemy si臋, co posz艂o nie tak oraz jakie czynniki mia艂y wp艂yw na ten stan rzeczy.

Cykliczny monitoring

Niestety, lecz wytyczne, jak i same algorytmy wyszukiwarek ulegaj膮 sta艂ym zmianom, wprowadzaj膮c coraz wi臋ksze wymagania odno艣nie konfiguracji witryn internetowych. Dlatego warto chocia偶 raz do roku przeprowadzi膰 rozszerzony audyt pozycjonowania w celu implementacji zgodnych z nowymi zaleceniami poprawek. Zaniedbanie tego obowi膮zku mo偶e przyczyni膰 si臋 do drastycznego spadku pozycji strony lub jej ca艂kowitego usuni臋cia z naturalnych wynik贸w wyszukiwania.

Zmiana firmy pozycjonuj膮cej

Nadszed艂 czas, w kt贸rym pozycjonowanie Twojej strony internetowej zosta艂o przekazane innej agencji, gdy偶 poprzednia nie spe艂ni艂a Twoich oczekiwa艅? W tym przypadku tak偶e warto wykona膰 audyt strony internetowej. Jest to 艣wietny spos贸b na sprawdzenie umiej臋tno艣ci i kompetencji nowo zatrudnionej firmy SEO.

Cennik

Ile kosztuje audyt SEO strony internetowej?

Nigdy nie pracujemy w oparciu o sta艂y cennik. Dlaczego? Poniewa偶 ka偶da audytowana strona ma zupe艂nie inn膮 struktur臋 oraz wdro偶one rozwi膮zania. Oznacza to, 偶e niekt贸re witryny mo偶emy zweryfikowa膰 nawet w 2-3 dni, z kolei pozosta艂e serwisy mog膮 wymaga膰 nawet kilkunastu dni wnikliwej analizy. Na ten moment mo偶emy poda膰 jedynie cen臋 minimaln膮 audytu strony, kt贸ra w naszej agencji wynosi 550 z艂otych brutto.