Optymalizacja strony internetowej pod kątem reklamy Google Ads
- 3 czerwca 2022
- 11:37
Kampanie reklamowe Google Ads to genialne rozwiązanie pod względem promocji firmy w Internecie. Do potencjalnych klientów możesz dotrzeć na wiele sposobów, poczynając od standardowych reklam tekstowych w wyszukiwarce, aż po kampanie display'owe czy serwis YouTube.
Niestety firmy reklamujące się w Google bardzo często nie są świadome tego, że samo uruchomienie kampanii nie gwarantuje osiągnięcia sukcesu. Eee... ale jak to? Przecież wystarczy odpowiednio skonfigurować reklamę, a następnie regularnie ją kontrolować. Proste prawda? No nie do końca. Owszem, stała optymalizacja kampanii Google Ads jest kluczowa na drodze ku wyznaczonym celom, jednak równie istotne jest właściwe przygotowanie naszej strony internetowej (docelowej), na którą za pośrednictwem reklamy będą trafiać użytkownicy.
Dzięki prawidłowej optymalizacji strony internetowej pod kątem reklamy Google Ads nie tylko obniżysz stawki CPC oraz zwiększysz liczbę konwersji, ale również poprawisz pozycję swojego serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania. A to oczywiście nie wszystko!
Przejdźmy jednak do wątku głównego. Poniżej przedstawiamy listę 5 najważniejszych elementów strony internetowej, które powinny zostać zoptymalizowane jeszcze przed uruchomieniem pierwszej kampanii Google Ads.
Spis treści
- RWD to podstawa!
- Popraw szybkość strony
- Content is a king
- Zadbaj o nawigację i czytelny układ treści
- Nie zapomnij o otagowaniu swojej witryny
- Optymalizacja strony docelowej pod kątem reklamy Google Ads - Podsumowanie
RWD to podstawa!
Chyba każdy z nas częściej sięga po telefon niż laptopa. Obecnie urządzenia mobilne stanowią ponad połowę ruchu internetowego. Dlatego, zanim zdecydujesz się na uruchomienie kampanii Google Ads, w pierwszej kolejności upewnij się, że Twoja strona internetowa jest w pełni responsywna. Jeśli zdajesz sobie sprawę, że jest niefunkcjonalna, niezbyt przyjazna dla użytkowników, a w niektórych miejscach występują błędy, popraw ją jak najszybciej. Dostosuj ją tak, aby była maksymalnie prosta i przyjemna w użytkowaniu.
Możesz także poprosić o pomoc doświadczoną agencję marketingową, która błyskawicznie rozwiąże Twój problem.
Popraw szybkość strony
Nikt nie lubi czekać. Zarówno użytkownicy, jak i roboty Google oczekują, że po kliknięciu reklamy Twoja strona wczyta się błyskawicznie. W przypadku długiego czasu oczekiwania na pojawienie się zawartości witryny, użytkownik najprawdopodobniej zniechęci się i zamknie okno przeglądarki. Finalnie współczynnik odrzuceń Twojej reklamy będzie bardzo wysoki, liczba konwersji zmniejszona, a efekty znikome.
Content is a king
Kolejnym punktem na naszej liście jest content, niekwestionowany król marketingu online, niezbędny przy optymalizacji strony pod kątem reklam Google Ads i pozycjonowania. Pamiętaj, aby przygotowany przez Ciebie tekst ściśle nawiązywał do danego tematu, oferty, czy produktu, wyczerpująco odpowiadał na wszelkie zapytania użytkownika, a także zawierał wybrane słowa kluczowe. Nie zapomnij również o odpowiednim rozmieszczeniu treści na stronie, zaczynając oczywiście od najważniejszych informacji.
Zadbaj o nawigację i czytelny układ treści
Przejrzysty układ treści to absolutny must have każdej strony internetowej. Użytkownik odwiedzający Twoją witrynę powinien w łatwy i przyjemny sposób zapoznać się z ofertą, produktami oraz wszystkimi istotnymi dla niego szczegółami. Unikaj tworzenia długich akapitów, wzbogać stronę o dodatkowe grafiki oraz zdjęcia, z kolei dane kontaktowe umieść w widocznym miejscu. Stwórz strukturę, która będzie czytelna i prosta w nawigacji.
Nie zapomnij o otagowaniu swojej witryny!
Jednym z najczęściej popełnianych błędów przy tworzeniu kampanii Google Ads jest brak zainstalowanych tagów śledzenia konwersji na stronie. Bez nich nie będziesz w stanie sprawdzić, czy reklama skutecznie realizuje założony przez Ciebie cel. Tagi śledzące są także niezbędne do poprawnej optymalizacji wyników kampanii oraz stawek CPC.
Optymalizacja strony docelowej pod kątem reklamy Google Ads - Podsumowanie
Podsumowując, prawidłowa optymalizacja strony docelowej pod kątem reklam to:
- Niższe stawki CPC
- Wartościowe leady sprzedażowe
- Wzrost konwersji
- Wyższy wynik jakości reklamy
- Mniejsza liczba kliknięć "przepalających budżet"
- Wyższe pozycje w sponsorowanych wynikach wyszukiwania
- Wyższe pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania
Gratulacje! Od teraz wiesz jak skutecznie przygotować się do uruchomienia pierwszej kampanii reklamowej w Google. Dzięki zdobytej wiedzy już na samym początku zwiększysz swoje szanse na pozyskanie wartościowych leadów sprzedażowych.
Jeśli potrzebujesz profesjonalnego wsparcia przy optymalizacji strony internetowej pod kątem reklamy Google Ads lub zależy Ci na stałej obsłudze kampanii, skontaktuj się z nami. Chętnie pomożemy!