- +48 608 131 701
- hello@compsite.pl
- Mikołów, Śląsk
Model SXO ma za zadanie nie tylko poprawić widoczność strony internetowej w wyszukiwarce Google, ale także zwiększyć jej użyteczność. Użytkownik powinien znaleźć w wynikach wyszukiwania dokładnie to, czego szukał, błyskawicznie załadować Twoją stronę i nie mieć żadnych problemów z poruszaniem się po niej.
Celem działań UX'owych jest pozyskanie wartościowego ruchu na stronę, czyli klientów, którzy zrealizują określone cele biznesowe marki. W tym przypadku może to być zrobienie zakupów w Twoim sklepie internetowym, nawiązanie kontaktu, skorzystanie z formularza kontaktowego, czy też wzięcie udziału w przygotowanej przez Ciebie ankiecie.
User experience (skrót UX) to całokształt wrażeń, jakich doświadcza użytkownik podczas korzystania z Twojego serwisu. Za dostarczenie najlepszych odczuć mających wpływ na sprzedaż oraz sposób postrzegania Twojej witryny przez odwiedzających ją użytkowników odpowiada wiele czynników, w tym również te, które na pierwszy rzut oka wydają się najmniej istotne.
Przy pozycjonowaniu w modelu SXO zwracamy szczególną uwagę na:
Aby działania UXSEO miały jakikolwiek sens, w pierwszej kolejności należy sobie odpowiedzieć na następujące pytania: W jakim celu użytkownik wejdzie na moją stronę? Co na niej znajdzie? Jak może się po niej poruszać? Oraz czy jest to dla niego wystarczająco czytelne i oczywiste?
Czasy, w których ludzie używali jedynie komputerów do przeglądania Internetu, nieustannie minęły. Dziś ponad 65% ruchu organicznego pochodzi z urządzeń mobilnych, dlatego tak ważne jest, aby Twoja witryna była w pełni dostosowana do smartfonów i tabletów.
Intuicyjna, pozwalająca dotrzeć do każdego zakątka serwisu nawigacja to podstawa UX. I choć sprawa wydaje się oczywista, to bardzo wiele web developerów ogranicza się jedynie do stworzenia prostego menu z kilkoma ogólnymi zakładkami.
W rezultacie użytkownik zainteresowany Twoją ofertą zmuszany jest do przejścia przez kilka, a nawet kilkanaście podstron serwisu, by finalnie móc dotrzeć do wybranej zawartości. Powstaje więc duże prawdopodobieństwo, iż zniesmaczony tym faktem użytkownik zrezygnuje z dalszej eksploracji strony. Założeniem SXO jest eliminacja także tego problemu poprzez dodanie nowych funkcjonalności do strony, ułatwiających nawigację i umożliwiających ekspresowe przemieszczanie się pomiędzy podstronami.
Nie ma chyba nic bardziej irytującego niż wolno działająca strona. Długi czas wczytywania się treści oraz skryptów może wprawić w zniecierpliwienie, które finalnie zakończy się opuszczeniem witryny przez potencjalnego klienta.
Wdrażając więc SXO w życie, duży nacisk kładziemy między innymi na wydajność. Jest to jeden z kilku głównych czynników rankingowych branych pod uwagę przez roboty Google’a podczas wyliczania pozycji dla strony. W związku z tym nie możemy przejść obok tego punktu zupełnie obojętnie.
Ogromny wpływ na podejmowane przez użytkowników decyzje ma również sam wygląd strony internetowej. Szablon z przejrzystą architekturą treści, ciekawą grafiką oraz przyjemnymi dla oka animacjami z większym prawdopodobieństwem zachęci użytkownika do wykonania zdefiniowanych przez Ciebie czynności niż nieczytelna i przestarzała wizualnie witryna.
Oczywiście należy uważać, by nie przedobrzyć. W przeciwnym wypadku efekty mogą być odwrotne do zamierzonych.
Koszt usługi SXO (Search Experience Optimization) zależny jest od wielu czynników, w tym od rodzaju pozycjonowanej strony oraz jej stanu technicznego. Windowanie prostych stron firmowych, w tym e-wizytówek, to zwykle wydatek rzędu 1500 zł miesięcznie.
Z kolei koszt abonamentu SXO dla sklepów internetowych oraz mniejszych portali informacyjnych to okolice 3000 zł brutto miesięcznie.
Masz pytania lub wątpliwości? A może chcesz skorzystać z darmowej wyceny? Skontaktuj się z nami!