Audyt SEO strony internetowej

Sprawdź kondycję swojej strony!

Przed rozpoczęciem biegu po podium wyników organicznych zawsze należy się właściwie przygotować.

W tym przypadku to właśnie audyt SEO odpowiada za sprawdzenie kondycji Twojej strony internetowej oraz przygotowanie optymalnego planu działania, który pozwoli Ci prześcignąć konkurencję w nadchodzącym maratonie.

Audyt - SEO - to - podstawa - pozycjonowania -
Audyt SEO Mikołów
Słowem wstępu...

Jaki jest cel audytu?

Kompleksowy audyt strony internetowej ma za zadanie wskazać wszystkie błędy i niedociągnięcia techniczne, które zakłócają proces jej prawidłowego pozycjonowania. Dane wygenerowane przez audyt zawierają także szczegółowe informacje odnośnie aktualnego poziomu widoczności witryny w sieci oraz spis potencjalnych ulepszeń, dzięki którym Twój serwis nabierze większej wartości zarówno dla użytkowników, jak i robotów indeksujących Google.

Oferta

Co obejmuje nasz audyt SEO?

No dobrze analiza strony internetowej, ale jakich dokładnie elementów? Przedstawimy listę wszystkich najistotniejszych parametrów badanych przez nas w ramach audytu pozycjonowania.

Mało kto zdaje sobie z tego sprawę, lecz znaczniki meta mają ogromny wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. Dobrze zoptymalizowane metadane mają za zadanie poinformować użytkowników (roboty indeksujące Google również), co dokładnie znajduje się na stronie. Dlatego tak istotne jest, by były one naturalne i przejrzyste, a także zawierały słowa kluczowe.

Oczywiście nie należy upychać ich na siłę, przykładowo po przecinkach. Google nie pochwala tego typu praktyk i nakłada odpowiednie filtry na strony, które je stosują. Na tym etapie sprawdzamy między innymi takie parametry jak długość, unikalność oraz prawidłowe nasycenie frazami kluczowymi.

Bardzo często spotykamy się z witrynami, gdzie przez niedopatrzenie lub po prostu lenistwo programistów na podstronach znajdują się te same treści. Przykładowo powtarzające się opisy czy zdjęcia.

Google (naszym zdaniem) słusznie traktuje tego typu strony jako spam, nakładając odpowiednie filtry uniemożliwiające uzyskanie topowych pozycji w wynikach wyszukiwania. Dlatego przeprowadzając audyt SEO, badamy także witrynę pod kątem duplikatów.

Obszerny content to podstawa przy pozycjonowaniu strony. Im więcej wyczerpujących dany temat treści, tym lepiej. Niestety ilość rzadko kiedy idzie w parze z jakością, a to niedobrze, bardzo niedobrze.

Wykonując analizę strony www, bierzemy pod uwagę prawidłowe nasycenie tekstu frazami kluczowymi, długość akapitów, ortografię i stylistykę, a także sposób implementacji treści na stronie.

Dobra grafika wyraża więcej niż tysiąc słów pod warunkiem, że jest właściwie zoptymalizowana. Podczas wykonywania audytu weryfikujemy atrybuty title, alt, nazwę pliku oraz jego rozmiar. Zbyt duża waga obrazu może zauważalnie spowolnić działanie strony, a co za tym idzie zaszkodzić jej pozycjonowaniu.

Jedna z pierwszych, a zarazem kluczowych czynności, które wykonujemy podczas audytu. Na tym etapie sprawdzamy, czy strona została poprawnie zindeksowana. Analizujemy, ile podstron jest już zapisanych w indeksie oraz czy roboty wyszukiwarki nie mają problemu z poruszaniem się pomiędzy nimi.

Skrypty wyszukiwarek powinny mieć pełen dostęp do wszystkich istotnych treści na stronie. W przeciwnym razie niektóre z podstron mogą nie zostać zindeksowane lub zostać dodane do indeksu z błędami.

W ramach audytu bierzemy między innymi pod lupę plik robots.txt, który jest odpowiedzialny za przyznanie bądź odmowę dostępu algorytmom wyszukiwarek dla poszczególnych segmentów strony.

Responsywna, w pełni przystosowana do urządzeń mobilnych strona internetowa to wymóg obecnych czasów. I choć nawet gotowe szablony pozwalają z automatu tworzyć witryny internetowe dla komputerów i smartfonów jednocześnie, w sieci nadal można znaleźć prawdziwe „perełki”, które nie posiadają nawet poprawnie funkcjonującej wersji desktopowej.

Analizując Twoją stronę, sprawdzimy jej responsywność, skalowalność layoutu graficznego oraz wszelkich modułów i dodatków odpowiedzialnych za jej renderowanie.

Zarówno Klienci, jak i algorytmy wyszukiwarek nie przepadają za wolno działającymi stronami, w przypadku których długi czas wczytywania się skryptów może wprawić w zniecierpliwienie.

Nie tracąc cennego czasu, uruchamiamy niezbędne narzędzia i badamy przyczyny opóźnień w wyświetlaniu się poszczególnych elementów strony. Jednym z tego typu narzędzi jest Google PageSpeed Insights, które stanowi nieocenione wsparcie przy tak ważnej czynności, jak optymalizacja strony internetowej.

Sprawdzamy linkowanie wewnętrzne, zewnętrzne, a także profil oraz jakość odnośników kierujących do Twojej witryny. Dzięki temu wiemy, jak wzmocnić linkowanie w obrębie samego serwisu, jak i wdrożyć optymalny plan link buildingu.

Główny powód, dla którego większość naszych Klientów decyduje się na przeprowadzenie audytu strony www, czyli ocena widoczności. W oparciu o profesjonalne narzędzia analityczne sprawdzimy pozycje Twojego serwisu na wybrane słowa kluczowe, jednocześnie poszukując nowych, mniej konkurencyjnych fraz możliwych do wykorzystania.

Wcześniejsza analiza konkurencji zdecydowanie ułatwi cały proces pozycjonowania. Wykorzystując wypracowane przez lata nawyki oraz profesjonalne narzędzia analityczne przeprowadzimy szczegółowy research.

Sprawdzimy wybrane przez konkurencję słowa kluczowe, zbadamy słabe i mocne strony serwisu oraz jakość treści w nim zawartych. Pamiętaj! To, czego nie wykorzystała dotychczas konkurencja, może być Twoją przewagą.

Nareszcie strona została sprawdzona! Czas na raport. Poza listą błędów, braków oraz oceną techniczną wszelkich elementów strony, otrzymasz także cenne wskazówki, które pomogą Ci w poprawie jakości Twojego serwisu.

Audyt - SEO - to - podstawa - pozycjonowania -
Analiza strony pod kątem Google
Cennik

Koszt audytu SEO dla strony internetowej

Nigdy nie pracujemy w oparciu o stały cennik. Dlaczego? Ponieważ każda audytowana strona ma zupełnie inną strukturę oraz wdrożone rozwiązania. Oznacza to, że niektóre witryny możemy zweryfikować nawet w jeden dzień, z kolei pozostałe serwisy mogą wymagać nawet kilkunastu dni wnikliwej analizy.

Na ten moment możemy jedynie podać minimalną cenę przeprowadzenia audytu strony internetowej, która w naszej agencji wynosi 250 złotych brutto.

FAQ

Audyt SEO - Strefa pytań i odpowiedzi

Skrupulatny audyt SEO kierowany jest w głównej mierze do właścicieli stron oraz sklepów internetowych, chcących uzyskać wszelkie informacje o stanie technicznym swojego serwisu oraz jego widoczności w sieci.

Szczegółowa analiza rozwieje wszelkie wątpliwości, dlaczego Twoja strona nie figuruje zbyt wysoko w rankingu wyszukiwarki lub jej pozycja drastycznie spadła. Z audytu powinni także skorzystać programiści i web developerzy w celu sprawdzenia, czy finalna wersja przygotowanego przez nich produktu może zostać przekazana klientowi do dalszego użytku.

W skrócie mówiąc, zaoszczędzisz czas i pieniądze. Faktem jest, że za profesjonalny audyt SEO trzeba zapłacić, aczkolwiek jest to bez porównania tańsze i lepsze rozwiązanie, niż chaotyczne strategie pozycjonowania czy marnowanie pieniędzy na tak zwaną metodę prób i błędów.

Odpowiednio przeprowadzony audyt pozwala w kilka dni zbadać każdy aspekt techniczny strony www, tworząc wstępny zarys dla dalszych działań SEO.

Rzeczowy audyt SEO możesz wykonać, kiedy tylko zechcesz. Z doświadczenia natomiast wiemy, że ma on największy sens w następujących okolicznościach:

  • Przed rozpoczęciem pozycjonowania – Analiza strony pod kątem najnowszych wymagań wyszukiwarki Google to element obowiązkowy każdej prowadzonej przez nas strategii pozycjonowania. To właśnie ona stanowi solidny fundament, na którym budujemy popularność oraz pozycję serwisu naszego Klienta w sieci.
  • Publikacja nowej lub przebudowa istniejącej już witryny – Pierwszy projekt strony firmowej? A może lifting już istniejącej? W obu przypadkach warto przeprowadzić audyt, aby już na starcie wdrożyć niezbędne poprawki i uzyskać wysokie noty w ocenie robotów sieciowych Google.
  • Ograniczona widoczność strony w wyszukiwarce – Jeśli w ostatnim czasie kontakt ze strony klientów lub sama sprzedaż zauważalnie zmalały, a po wpisaniu konkretnych słów kluczowych do przeglądarki Twoja witryna ukazuje się gdzieś w otchłani wyników Google, to ewidentnie coś musiało się stać. Z odsieczą znowu przychodzi audyt SEO, dzięki któremu dowiemy się, co poszło nie tak oraz jakie czynniki miały wpływ na ten stan rzeczy.
  • Cykliczny monitoring – Niestety, lecz wytyczne, jak i same algorytmy wyszukiwarek ulegają stałym zmianom, wprowadzając coraz większe wymagania odnośnie konfiguracji witryn internetowych. Dlatego warto chociaż raz do roku przeprowadzić rozszerzony audyt pozycjonowania w celu implementacji zgodnych z nowymi zaleceniami poprawek. Zaniedbanie tego obowiązku może przyczynić się do drastycznego spadku pozycji strony lub jej całkowitego usunięcia z naturalnych wyników wyszukiwania.
  • Zmiana firmy pozycjonującej – Nadszedł czas, w którym pozycjonowanie Twojej strony internetowej zostało przekazane innej agencji, gdyż poprzednia nie spełniła Twoich oczekiwań? W tym przypadku także warto wykonać audyt strony internetowej. Jest to świetny sposób na sprawdzenie umiejętności i kompetencji nowo zatrudnionej firmy SEO.