Kampanie Google Ads Mikołów | Oferta i cennik - Compsite

Kampanie Google Ads Mikołów - Oferta i cennik 2023

Bądź zawsze tam, gdzie Twoi klienci

Kampanie linków sponsorowanych Google Ads to świetna alternatywa dla pozycjonowania. Właściwie skonfigurowane reklamy działają natychmiastowo, wyświetlając się jedynie użytkownikom, którzy w danym momencie są zainteresowani ofertą podobną do Twojej.

Dzięki temu zawsze znajdują się we właściwym miejscu i w odpowiednim czasie. Dodatkowo pełna swoboda w prowadzeniu i edycji kampanii, kilka formatów reklam czy jeszcze więcej miejsc do ich publikacji sprawiają, że Google Ads to niemalże idealne narzędzie do promocji marki w sieci.

Kampanie Google Ads Mikołów
Definicja

Co to jest Google Ads?

Google Ads (wcześniejsza nazwa AdWords) to zaawansowany system reklamowy, który pozwala tworzyć i wyświetlać precyzyjnie spersonalizowane reklamy w wynikach wyszukiwania, na stronach partnerskich działających w ramach programu Google AdSense oraz w znanym już chyba wszystkim serwisie YouTube. Reklama Google AdWords rozliczana jest zwykle w modelu CPC (opłata za kliknięcie) oraz CPM (opłata za tysiąc wyświetleń).

Formaty reklamy Google Ads:

Najpopularniejszym obecnie formatem są reklamy tekstowe, wyświetlane w wynikach wyszukiwarki Google jako linki sponsorowane (Tak, to te odnośniki w przeglądarce z dopiskiem „reklama”). Niewątpliwą zaletą jest prostota ich tworzenia, a także możliwość użycia w praktycznie każdej branży.

Kolejnym równie często wybieranym formatem są reklamy produktowe, dostępne tylko i wyłącznie dla sklepów internetowych. Ich prezentacja odbywa się przy wykorzystaniu boksów zawierających zdjęcie sprzedawanego produktu, jego nazwę oraz cenę. Po kliknięciu w box użytkownik zostanie automatycznie przekierowany na stronę produktu, gdzie będzie mógł poznać więcej szczegółów, a następnie dokonać upragnionego zakupu.

Reklamy graficzne to nic innego jak wizualna prezentacja Twojej oferty. W tym celu wykorzystuje się tak zwane banery, czyli zachęcające do podjęcia określonej interakcji grafiki, które zwykle składają się z fragmentu obrazka, kolorowego tła oraz przykuwającego uwagę nagłówka. Reklamy tego typu wyświetlane są w sieci reklamowej Google.

Wyświetlane w sieci partnerskiej Google i na YouTubie. Uwierz nam, znasz je bardzo dobrze. To właśnie TE kilkusekundowe filmiki reklamowe, które bardzo często pojawiają się znienacka podczas oglądania wybranego materiału.

Ciekawym rozwiązaniem są również reklamy elastyczne, które automatycznie dostosowują się do miejsca reklamowego na stronie, dostępnego w danym momencie. Mogą pełnić funkcję zarówno reklam tekstowych, jak i graficznych. Są w miarę łatwe do przygotowania i zauważalnie zwiększają zasięgi prowadzonej kampanii.

Służą do prezentacji aplikacji mobilnych. Mogą być wyświetlane zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i w sieci reklamowej Google.

Bardzo podobne do reklam tekstowych. Różnią się tym, że są wyświetlane jedynie na urządzeniach mobilnych, przy użyciu których możliwe jest nawiązanie połączenia z reklamodawcą.

Typy kampanii Google Ads

Kampanie reklamowe Google Ads dzielą się na 5 głównych kategorii. W zależności od miejsca wyświetlania się reklam są to kolejno:

  • Sieć wyszukiwana
  • Sieć reklamowa
  • Kampanie produktowe
  • YouTube
  • Remarketing

Przewaga Google Ads (AdWords) nad SEO

Reklamy wyświetlają się od razu po uruchomieniu kampanii, umożliwiając potencjalnym klientom błyskawicznie dotarcie do Twojej oferty.

Jedną z wielu zalet systemu Google AdWords jest możliwość precyzyjnego wyboru docelowej grupy odbiorców. W rezultacie Twoja reklama będzie trafiać jedynie do użytkowników zainteresowanych konkretnym produktem bądź usługą.

Kampanię Google Ads można bez problemu modyfikować w dowolnym momencie, przykładowo zmienić wielkość budżetu, frazy kluczowe czy samą treść reklamy. Dzięki temu możesz prowadzić działania reklamowe w pełni dopasowane do aktualnej oferty.

Oczywiście efekty SEO także są mierzalne, jednakże nie zawsze jest to takie proste i oczywiste jak w przypadku reklam PPC. Przy prawidłowej konfiguracji konta Google bardzo łatwo możemy sprawdzić, czy prowadzona przez nas kampania linków sponsorowanych skutecznie realizuje założony cel.

Kampanie reklamowe AdWords możesz prowadzić na każdym obszarze geograficznym. W zależności od wyboru, reklama Google Ads może mieć charakter lokalny, regionalny, ogólnopolski lub globalny. Co więcej, w przypadku rozległych miast narzędzie AdWords umożliwia także kierowanie reklam na wybrane dzielnice.

Modele rozliczeń

Jak naliczane są opłaty za reklamy AdWords?

W przypadku kampanii w sieci wyszukiwania, reklama AdWords rozliczana jest w modelu cost per click, czyli płatność za pojedyncze kliknięcie. Za same wyświetlenia nie zapłacisz ani grosika.

Wysokość stawki jednego kliknięcia zależy w głównej mierze od konkurencyjności wybranych fraz kluczowych oraz jakości samej reklamy. Możesz oczywiście samodzielnie określić maksymalną stawkę dla danego słowa kluczowego, lecz gdy będzie ona zbyt niska, Twoja reklama może się nie wyświetlać lub zająć odległe pozycje wyników sponsorowanych.

Kampanie display'owe (graficzne) rozliczane są na zasadzie cost per mile, inaczej płatność za 1000 wyświetleń. Reklamy wideo są natomiast sprzedawane w modelu CPV (cost per view), co oznacza opłatę za jedno wyświetlenie materiału na platformie YouTube.

Reklamy tekstowe Google Ads
Cennik

Ile kosztuje reklama Google Ads?

Koszt kampanii reklamowej Google Ads zależny jest od wielu czynników, w tym przede wszystkim od branży, konkurencji oraz od wybranego formatu i obszaru wyświetlania się reklam. W przypadku większości branż należy liczyć się z wydatkiem rzędu minimum 1500 zł miesięcznie.

Do podanej kwoty należy również doliczyć prowizję za obsługę kampanii, którą ustalamy indywidualnie, jednak nie mniejszą niż 300 zł brutto miesięcznie.