Reklama Google Ads: Kompleksowa obsługa i prowadzenie

Kampanie linków sponsorowanych Google Ads to świetna alternatywa dla pozycjonowania. Właściwie skonfigurowane reklamy działają natychmiastowo, wyświetlając się jedynie użytkownikom, którzy w danym momencie są zainteresowani ofertą podobną do Twojej. Dzięki temu zawsze znajdują się we właściwym miejscu i w odpowiednim czasie. Dodatkowo pełna swoboda w prowadzeniu i edycji kampanii, kilka formatów reklam czy jeszcze więcej miejsc do ich publikacji sprawiają, że Google Ads to niemalże idealne narzędzie do promocji marki w sieci.

Reklamy Google Ads Mikołów
A więc...

Co to jest Google Ads?

Google Ads (wcześniejsza nazwa AdWords) to system reklamowy, który pozwala tworzyć i wyświetlać precyzyjnie spersonalizowane reklamy w wynikach wyszukiwania, stronach partnerskich działających w ramach programu Google AdSense oraz w znanym już chyba wszystkim serwisie YouTube. Reklama AdWords rozliczana jest na zasadzie CPC (opłata za kliknięcie) oraz CPM (opłata za tysiąc wyświetleń).

Formaty reklamy AdWords:

Najpopularniejszym obecnie formatem są reklamy tekstowe, wyświetlane w wynikach wyszukiwarki Google jako linki sponsorowane (Tak, to te odnośniki w przeglądarce z dopiskiem „reklama”). Niewątpliwą zaletą jest prostota ich tworzenia, a także możliwość użycia w praktycznie każdej branży.
Kolejnym równie często wybieranym formatem są reklamy produktowe, dostępne tylko i wyłącznie dla sklepów internetowych. Ich prezentacja odbywa się przy pomocy boksów zawierających zdjęcie sprzedawanego produktu, jego nazwę oraz cenę. Po kliknięciu w box użytkownik zostanie automatycznie przekierowany na stronę produktu, gdzie będzie mógł poznać więcej szczegółów oraz dokonać upragnionego zakupu.
Reklamy graficzne to nic innego jak wizualna prezentacja Twojej oferty. W tym celu wykorzystuje się tak zwane banery, czyli zachęcające do podjęcia określonej interakcji grafiki, które zwykle składają się z fragmentu obrazka, kolorowego tła oraz przykuwającego uwagę tekstu. Reklamy tego typu wyświetlane są w sieci reklamowej Google.
Wyświetlane w sieci partnerskiej Google i na YouTubie. Uwierz nam, znasz je bardzo dobrze. To właśnie TE kilkusekundowe filmiki reklamowe, które bardzo często pojawiają się podczas oglądania wybranego materiału.
Ciekawym rozwiązaniem są również reklamy elastyczne, które automatycznie dostosowują się do dostępnego w danym momencie miejsca reklamowego na stronie. Mogą pełnić funkcję zarówno reklam tekstowych, jak i graficznych. Są w miarę łatwe do przygotowania i zauważalnie zwiększają zasięgi prowadzonej kampanii.
Służą do prezentacji aplikacji mobilnych. Mogą być wyświetlane zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i w sieci reklamowej Google.
Bardzo podobne do reklam tekstowych. Różnią się tym, że są wyświetlane jedynie na urządzeniach mobilnych, przy użyciu których możliwe jest nawiązanie połączenia z reklamodawcą.
Zawsze do celu!

Typy kampanii Google Ads

Dla ułatwienia kampanie reklamowe Google Ads zostały podzielone na 3 główne kategorie w zależności od miejsca wyświetlania się reklam. Są to kolejno: sieć wyszukiwania, sieć reklamowa oraz YouTube.

Precyzyjny podział wyróżnia natomiast 6 typów kampanii, gdzie w zależności od wybranego formatu reklamy AdWords oraz celu biznesowego są to:

Kampanie Google Ads
Formaty reklam Google
Jaka jest

Przewaga AdWords nad SEO

Błyskawiczne efekty

Reklamy wyświetlają się od razu po uruchomieniu kampanii, umożliwiając potencjalnym klientom błyskawicznie dotarcie do Twojej oferty.

Trafność

Jedną z wielu zalet systemu Google AdWords jest możliwość precyzyjnego wyboru docelowej grupy odbiorców. W rezultacie Twoja reklama będzie trafiać jedynie do użytkowników zainteresowanych konkretnym produktem bądź usługą.

Elastyczność

Kampanie Google Ads bez problemu można modyfikować w dowolnym momencie, przykładowo zmienić wielkość budżetu, frazy kluczowe czy samą treść reklamy. Dzięki temu możesz prowadzić działania reklamowe w pełni dopasowane do aktualnej oferty.

Łatwa mierzalność

Oczywiście efekty SEO także są mierzalne, jednakże nie zawsze jest to takie proste i oczywiste jak w przypadku reklam PPC. Przy prawidłowej konfiguracji konta Google bardzo łatwo możemy sprawdzić, czy prowadzona przez nas kampania linków sponsorowanych skutecznie realizuje założony cel.

Nieograniczony zasięg

Kampanie reklamowe AdWords możesz prowadzić na każdym obszarze geograficznym. W zależności od wyboru reklama Google Ads może mieć charakter lokalny, regionalny, ogólnopolski lub globalny. Co więcej, w przypadku rozległych miast narzędzie AdWords umożliwia także kierowanie reklam na wybrane dzielnice.

Modele rozliczeń

Jak naliczane są opłaty za reklamy AdWords?

W większości przypadków reklamy AdWords rozliczane są w modelu cost per click, czyli płatność za pojedyncze kliknięcie. Za same wyświetlenia nie zapłacisz ani grosika. Wysokość stawki jednego kliknięcia zależy w głównej mierze od konkurencyjności wybranych słów kluczowych oraz jakości samej reklamy. Możesz oczywiście samodzielnie określić maksymalną stawkę dla danego słowa kluczowego, lecz gdy będzie ona zbyt niska, Twoja reklama może się nie wyświetlać lub zająć odległe pozycje wyników sponsorowanych.

Kampanie display'owe (graficzne) możesz także opłacać metodą cost per mile, czyli płatność za 1000 wyświetleń. Reklamy wideo są natomiast rozliczane w modelu CPV (cost per view), co oznacza opłatę za jedno wyświetlenie materiału na platformie YouTube.



Cennik

Ile kosztuje reklama Google Ads?

Na reklamę Google Ads możesz przeznaczyć dowolną sumę. Może to być 100, 500, a nawet 5000 złotych. Im więcej, tym lepiej. Koszt obsługi kampanii ustalamy natomiast indywidualnie na podstawie otrzymanych wytycznych, aczkolwiek nigdy nie mniej niż 200 zł brutto miesięcznie.