Kampanie Google Ads Gliwice - Oferta i cennik 2022

Bądź dokładnie tam, gdzie Twoi klienci

Kampanie linków sponsorowanych Google Ads ułatwią dotarcie do zdecydowanych klientów, dokładnie w momencie, w którym szukają oni Twoich produktów lub usług. To niepowtarzalna szansa, aby zmaksymalizować konwersję zakupową oraz mikro konwersję (np. w postaci zapisu do newslettera, pobrania pdf-a lub rezerwacji szkolenia).

Inwestycja w kampanie linków sponsorowanych Google Ads ukierunkowane na mieszkańców Gliwic doprowadzi do osiągnięcia oczekiwanych rezultatów biznesowych – w tym przede wszystkim wzrostu liczby klientów, a co za tym idzie – zwiększenia zysków, popularności oraz świadomości na temat Twojego brandu.

Google Ads Gliwice
Definicja

Czym jest Google Ads?

Google Ads (dawniej Google AdWords) to zaawansowany system reklamowy Google występujący pod swoją aktualną nazwą (Google Ads) od 24 lipca 2018 roku. Umożliwia emitowanie reklam tekstowych, graficznych oraz video. Dzięki temu rozwiązaniu dotrzemy do potencjalnych konsumentów poprzez wyniki wyszukiwania, strony partnerskie działające w ramach programu Google AdSense oraz portal YouTube. Reklamę Google AdWords rozlicza się najczęściej w modelu CPC (ang. Cost Per Click) – opłata za kliknięcie oraz CPM (ang. Cost Per Mile) – opłata za tysiąc wyświetleń.

Formaty reklamy Google Ads:

Google Ads to obecnie jedna z najpopularniejszych oraz najskuteczniejszych form promocji w sieci. Może stanowić alternatywę dla pozycjonowania – pozwala uzyskać natychmiastowe efekty, będąc opcją bardzo korzystną cenowo zarówno dla rozbudowanych sklepów e-commerce, jak i standardowych serwisów usługowych czy też informacyjnych. Aktualnie wyróżniamy 7 głównych formatów Google Ads:

Reklamy tekstowe są najczęściej wykorzystywanym formatem. W wynikach wyszukiwania wyświetlają się jako linki sponsorowane z dopiskiem „reklama”. Można je z powodzeniem wykorzystać w wielu branżach, m.in.:

  • meblarska,
  • hotelarska,
  • turystyczna,
  • finansowa,
  • medyczna.

Format tekstowy sprawdza się również doskonale w przypadku lokalnych branż usługowych ukierunkowanych przykładowo na Gliwice. Google Ads w obrębie województwa śląskiego polecamy przede wszystkim tatuażystom, fryzjerom, mechanikom, księgowym oraz prawnikom. Na reklamach tekstowych skorzystają także właściciele działalności usługowych, którzy przyjeżdżają do klientów (np. hydraulicy, masażyści, wulkanizatorzy).

Formatem cieszącym się ogromną popularnością wśród szeroko rozumianej branży e-commerce są reklamy produktowe. W przeciwieństwie do promocji tekstowej zawierają zdjęcie produktu oraz m.in.: tytuł, cenę i nazwę sklepu. Pozwoli to pozyskać potencjalnym konsumentom więcej informacji o produkcie, zanim klikną link sponsorowany. W konsekwencji Twoją stronę odwiedzą głównie klienci, którzy są realnie zainteresowani skorzystaniem z proponowanej oferty. Wpłynie to pozytywnie na maksymalizację konwersji zakupowej, zmniejszenie liczby porzuconych koszyków oraz obniżenie współczynnika odrzuceń (tzw. bounce rate).

Promocja graficzna pozwala zaprezentować każdą ofertę w niezwykle atrakcyjny i nienachalny sposób. To format uwzględniający informacje o firmie, usługach lub produktach w postaci obrazu.

Użytkownicy, którzy klikną reklamę w dowolnym miejscu, zostaną przekierowani do Twojej witryny – wówczas będą mogli poznać więcej szczegółów oferty, a następnie dokonać konwersji (np. w postaci zakupu lub wykonania konkretnej czynności).

Format graficzny bazuje na fragmencie obrazka, kolorowym tle oraz nagłówku z elementami wzywającymi do działania typu CTA (ang. Call To Action). Może być wyświetlany zarówno na stronach internetowych, jak i w innych miejscach sieci reklamowej (np. YouTube).

Kampanie wideo pozwalają wyświetlać reklamy w witrynach oraz aplikacjach sieci partnerów Google, a także na YouTube. Ich zadaniem jest budowanie świadomości marki i edukacja w sprawie danego rozwiązania, usługi lub produktu. Są doskonałym sposobem na zwiększenie popularności oferty, a co za tym idzie – maksymalizację sprzedaży.

Reklamy elastyczne zauważalnie zwiększają zasięgi prowadzonych kampanii Google Ads. Gliwice, całe województwo śląskie oraz rozbudowane sklepy internetowe e-commerce mogą na tym rozwiązaniu bardzo skorzystać, ponieważ format ten jest uniwersalny – automatycznie dostosowując się do miejsca reklamowego na stronie, dostępnego w danym momencie. Reklamy elastyczne mogą pełnić funkcję reklam tekstowych oraz graficznych.

Dobry sposób na zwiększenie zainteresowania konsumentów. Aplikacje można promować zarówno w wyszukiwarce, Google Play, na platformie YouTube, jak i w sieci reklamowej Google. Kampanie dot. aplikacji spośród innych formatów reklam Google Ads wyróżniają się tym, że nie wymagają opracowania projektu.

Działają podobnie do reklam tekstowych. Główną różnicą jest fakt, że są wyświetlane wyłącznie na urządzeniach mobilnych (np. smartfonach, tabletach lub smartwatch’ach), które umożliwiają nawiązanie połączenia z wybranym reklamodawcą.

Rodzaje kampanii Google Ads

Wyróżniamy trzy główne typy kampanii Google Ads:

  • Search – reklamy tekstowe pojawiające się wyłącznie w sieci wyszukiwania,
  • Display – promocje wyświetlane w witrynach należących do partnerów Google,
  • PLA – reklamy produktowe (tzw. kampanie sprzedażowe dla e-commerce).

Dostępne są także kampanie wideo – na portalu YouTube (jako reklamy pomiędzy filmami lub w ich trakcie) oraz w sieci partnerów Google.

Przewaga AdWords nad SEO

Profesjonalne kampanie Google Ads są bardzo precyzyjnym narzędziem umożliwiającym dotarcie do zdecydowanych klientów, którzy prawdopodobnie dokonają zakupu produktu lub skorzystają z Twojej usługi, a w przyszłości będą stałymi interesantami. Zalety, jakie wiążą się z inwestycją w AdWords, jako główny kanał marketingowy to m.in.:

Reklamowana oferta może stać się widoczna nawet w kilka minut po prawidłowym zoptymalizowaniu kampanii AdWords.

System Google Ads pozwala ukierunkować reklamę na konkretne dane. Dzięki temu można bez problemu ustalać różne targety – uwzględniając położenie geograficzne, płeć, wiek czy też zainteresowania grupy docelowej.

Opłaty w reklamie AdWords naliczane są dopiero w momencie świadomego kliknięcia linku sponsorowanego przez potencjalnego interesanta. Dodatkowo to Ty decydujesz, ile dokładnie chcesz zapłacić za reklamę. Idealną sytuację mają osoby, które działają w branżach sezonowych – wówczas płacą za reklamę wyłącznie wtedy, gdy na dany produkt lub usługę jest popyt (w przypadku pozycjonowania jesteśmy zobowiązani do regularnych, comiesięcznych płatności).

Rezultaty kampanii Google Ads można łatwo zmierzyć – wystarczy posiadać prawidłowo zoptymalizowane konto AdWords, żeby dokładnie zweryfikować liczbę kliknięć czy też współczynnik konwersji. Oczywiście, efekty SEO również są mierzalne, jednak nie zawsze będziemy mogli w tak prosty sposób sprawdzić, czy wybrana strategia skutecznie realizuje założone cele.

Kampanie linków sponsorowanych można z powodzeniem prowadzić w obrębie dowolnego obszaru. Bez znaczenia, czy zależy nam na reklamie zagranicznej, ogólnopolskiej czy promocji ukierunkowanej na dane województwo lub miasto (np. Gliwice) – Google Ads będzie po prostu skuteczne (nawet, jeśli chcemy kierować reklamy na wybrane dzielnice).

Reklamy AdWords w Gliwicach
Cennik

Ile kosztuje reklama Google Ads?

Cena za kampanię Google Ads zależy od wielu czynników, m.in.:

  • konkurencyjność branży,
  • wybrany format reklamowy,
  • obszar wyświetlania się reklam.

Biorąc pod uwagę aktualne standardy, koszty reklamy AdWords ukierunkowanej na Gliwice (oraz okoliczne miejscowości) zaczynają się od minimum 1 000 zł miesięcznie. Jeśli natomiast zależy Ci na promocji sklepu internetowego e-commerce na obszarze ogólnopolskim, musisz liczyć się z minimalnym wydatkiem rzędu 1 500 zł miesięcznie.

Zapamiętaj!

Do kwoty bazowej uwzględniającej budżet reklamowy, należy doliczyć dodatkowo prowizję za obsługę kampanii Google Ads – zazwyczaj nie mniejszą niż 150 zł.

Jak długo trzeba czekać na efekty kampanii Google Ads?

Nawiązując współpracę z agencją, warto pamiętać, że umowa powinna trwać minimum 3 miesiące. To bardzo istotne, ponieważ w tym czasie można stworzyć pierwsze kampanie, przeanalizować efekty, zgromadzić niezbędne informacje oraz dane, które umożliwią skuteczną optymalizację reklam AdWords oraz ich kierowanie na ustalone wcześniej wyrażenia kluczowe.

Pierwsze efekty kampanii Google Ads w postaci zwiększonego ruchu w serwisie można zauważyć już po kilku dniach od wdrożenia reklamy. Mniej więcej po 2-3 miesiącach widoczny będzie rzeczywisty wzrost sprzedaży lub innych działań odpowiadających za konwersję (np. pobranie pdf-a, odbiór darmowego e-booka lub zapis do newslettera).

Nie zawsze jednak uzyskanie satysfakcjonujących rezultatów jest możliwe w tak krótkim terminie. Czynniki odpowiadające za finalny czas oczekiwania na efekty to m.in.:

  • konkurencja,
  • określone słowa kluczowe,
  • atrakcyjność reklamy,
  • specyfika grupy docelowej,
  • struktura kampanii,
  • historia działań reklamowych,
  • stawki za kliknięcie reklamy.

Google Ads, w porównaniu do pozycjonowania pozwala uzyskać efekty znacznie szybciej, niższym kosztem (np. w perspektywie 6-12 miesięcy), zdobywając jedynie zdecydowanych klientów, zainteresowanych Twoją ofertą w danym momencie, skłonnych do natychmiastowego zakupu produktu lub skorzystania z oferowanej usługi.